Ideja za izlet: Obiščite neokrnjeno naravo in zaplavajte v jezeru na Rakitni

V osrčju krimskih gozdov vas ne bo osvežila le voda, temveč tudi izjemno čist zrak.

29.7.2016 ob 9:40

Obeta se nam še en poletno vroč konec tedna in znova vas vabimo na obalo. Tudi tokrat ne na morsko, temveč na obrežje jezera, ki svoje obiskovalce sredi krimskih gozdov pozdravlja na skoraj 800 metrih nadmorske višine. Govorimo o umetnem jezeru ob Raktini, ki s svojo okolico ponuja nešteto možnosti za aktiven ali lenoben oddih.

Poiščite naše predloge za izlet tudi na Facebooku.

Vas Rakitna se nahaja na najviše ležečem kraškem polju v Sloveniji, obkrožajo jo mogočni borovi in smrekovi gozdovi. Prav zaradi lege in dišečih krošenj dreves se ponaša z izjemno ugodno klimo za pljučne bolnike. Dandanes je v neposredni bližini Rakitne v zaselku Boršt Mladinsko klimatsko zdravilišče, ki velja za edino srednjegorsko tovrstno zdravilišče v Sloveniji, ter nudi oskrbo otrokom in mladostnikom z obolenji dihal. Korenine zdravljenja teh segajo v leto 1915, ko so tu začeli zdraviti na pljučih bolne avstro-ogrske vojake.

Do same vasi in do jezera, ki leži v njeni neposredni bližini, vodi več poti. Če prihajate iz smeri Ljubljane boste avtocesto zapustili na izvozu Brezovica. Na Brezovici boste v semaforiziranem križišču zavili levo, se peljali skozi naselja Vnanje Gorice, Notranje Gorice do Podpeči, tam v križišču zavili desno in kmalu opazili smerokaz za Rakitno, ki vas bo usmeril levo. Skozi Preserje boste naprej vozili vse do vašega cilja. V središču vasi boste tik ob cerkvi uzrli ličen kažipot, ki vas bo napotil proti jezeru. Iz prestolnice se boste do njega vozili približno pol ure.

Tisti, ki prihajate iz primorske smeri, boste avtocesto zapustili na Uncu in se peljali proti Cerknici. Tik pred mestom vas bo proti cilju smerokaz napotil levo. V naslednjem križišču boste znova zavili levo proti Begunjam. Pot boste nadaljevali skozi Selšček. Velja opozoriti, da je to rojstni kraj našega slikarja Maksima Gasparija, na kar vas bo opomnil spomenik na začetku vasi.

V tej vasi boste znova zavili  levo za smer Rakitna, se peljali  mimo številnih zaselkov in po vijugati cesti dospeli do jezera, ki vas bo pozdravilo na vaši desni, ob njem pa pričakalo veliko, sicer plačljivo parkirišče. Od Cerknice do Rakitne boste za seboj pustili 18 kilometrov.

Plaže so lepo urejene, lahko se odločite za poležavanje na travi ali betonu, tudi z iskanjem sence ne boste imeli težav. Drži sicer, da voda v jezeru ni najbolj bistra, a vendar zagotavlja prijetno osvežitev. Za popestritev si lahko izposodite sup, se preizkusite v hoji po vodi, ob samem jezeru je izhodišče za krožno sprehajalno pot, ki vas bo vodila skozi naselje ličnih počitniških hišic mimo že omenjenega Mladinskega klimatskega zdravilišča in skozi jedro Rakitne, kjer kraljuje vaška cerkev. Pot je dolga tri kilometre in pol ter primerna za staro in mlado.

Ob jezeru je začetek še ene poti. In sicer gozdne in arheološke učne poti, ki vas bo skozi naravne znamenitosti okolice popeljala daleč v zgodovino. Vodi namreč do ostankov rimskega obrambnega stolpa iz tretjega stoletja našega štetja. Če ste se na Rakitno pripeljali s kolesom (ali ste ga vzeli s seboj) pa naj povemo še, da iz nje vodi priljubljena kolesarka pot na Krim, od koder se vam bo odprl čudovit pogled na Ljubljansko kotlino.

Tudi ribičem ne bo dolgčas. V jezeru je od predhodnem nakupu dovolilnice mogoč ribolov. Ujeto lahko spečete na licu mesta, saj je v neposredni bližini urejen prostor za piknike, lahko pa počakate do doma in si raje v restavraciji tamkajšnega hotela privoščite katero od tradicionalnih slovenskih ali mediteranskih jedi, ki bodo v objemu neokrnjenih okoliških gozdov in ob pogedu na jezersko gladino nedvomno teknile.

Izletniške točke vam razkriva Mateja Florjančič

Foto: Mateja Florjančič

oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)