Ideja za izlet: Po poteh Martina Krpana

Obiščite kraje, po katerih se je po legendi s svojo Kobilico potikal naš narodni junak.

13.5.2016 ob 9:10

DSCN4010 (2).JPG

Čeprav pogled skozi okno ni nič kaj obetaven, vendarle upamo, da ne bo cel konec tedna deževalo in bo vikend ponudil priložnost za kakšen izlet. Morda na Sveto Trojico.

Krajev, vrhov in zaselkov s tem imenom v naši deželici res ne manjka. O tem, v katerem natanko je bival Martin Krpan, si zlasti domačini, ki prebivajo v ali ob njih, sicer niso edini.

Mi vas bomo tokrat popeljali na Sveto Trojico nad Pivko.

Poiščite naše predloge za izlet tudi na Facebooku.

Gre za 1106 metrov visok razgledni vrh, ki leži vzhodno od Pivke in po eni od mnogih legend naj bi se po njegovi okolici potikal naš narodni junak. Na njem je že v 17. stoletju stala manjša cerkev, ki pa je propadla nekje na prehodu iz 18. v 19. stoletje. Pred kratkim so jo obnovili in ponosno pozdravlja vse obiskovalce ter bdi nad dolino.

Dostopov do vrha je več. En od njih se začenja v Slovenski vasi. Do nje se pripeljete po avtocesti Ljubljana-Koper, kjer izberete izvoz za Postojno in pot nadaljujete proti Pivki. V Petelinju sledite oznakam za Pivška jezera, torej zavijete levo in nadaljujete po ožji cesti do Slovenske vasi, kjer je tudi muzej Pivških presihajočih jezer.

DSCN4032 (2).JPG

Svetujemo, da avto pustite na parkirišču pri muzeju in sledite oznakam za Petelinjsko jezero ter Sveto Trojico. Asfaltirana pot se kmalu spremeni v makadamski kolovoz, ki vodi med prostranimi pašniki. Na prvem razcepu se držite leve in nato desne. Pot vas bo sprva po čistini med brinjem, nato pa skozi borovčev gozd pripeljala do ličnega kažipota za Sveto Trojico.

Priporočamo da ga namenoma spregledate in nadaljujete še nekaj metrov naravnost. Pred seboj boste uzrli presihajoče jezero, ki je trenutno res prazno, a vegetacija okoli njega jasno nakazuje do kje vse, kadar je polno, sega voda.

Celotno jezero obkrožajo ponosni borovci, nad njim pa je v ozadju mogoče opaziti končni cilj.

DSCN4037 (2).JPG

Do odcepa zanj se boste vrnili po isti poti ter nato sledili oznakam, ki vas bodo po dobrih dveh urah hoje pripeljale na vrh. Pot sprva pelje skozi gozd, nato pa čez pašnik. Sčasoma se začne strmeje vzpenjati in ponuja vse lepše razglede. Ko višje zapustite pašnik, nadaljujete po kolovozu in nato po makadamski cesti, od katere se na manjšem križišču odcepi slabša gozdna cesta. Sledite markacijam, vodile vas bodo skozi redek borov gozdič, mimo lovske opazovalnice ter številnih naravnih lepot vse do vrha.

Pot je sicer dolga, a nezahtevna in dobro označena, okolica ponuja veliko kolesarskih poti, lahko pa izberete tudi lažjo različico in se tik pod omenjeni vrh pripeljete z avtomobilom.

DSCN4006 (3).JPG

V tem primeru se peljete do Pivke, v krožnem križišču izberete izvoz za Ilirsko Bistrico ter takoj v naslednjem križišču zavijete levo za Trnje. Nadaljujete proti zaselku, kjer stoji čudovita cerkev, ki prav tako nosi ime Sveta Trojica. Sledite oznakam za razgledni hrib. Cesta, ki vas bo do njega vodila, je makadamska, na določenih odsekih dokaj ozka, a lepo prevozna in poteka mimo vojaškega vadišča Poček. Sprva skozi borovčev, nato pa skozi bukov gozd.

Na njej je več križišč, a so vsa opremljena s kažipoti, ki vas bodo pripeljali do večje čistine sredi gozda, kjer boste pustili avto in proti vrhu po strmem kolovozu skozi gozd nadaljevali peš. Sprva v družbi zelenih bukev, ko pa boste iz njihovega objema stopili na gorski travnik, boste pred seboj že ugledali cilj. Celoten čas hoje znaša približno pol ure.

DSCN3973 (2).JPG

Z vrha se vam bo odprl čudovit razgled na celotno Pivško dolino, pretežni del Snežniškega pogorja, celotno Nanoško planoto, na severu pa lahko ob dobri vidljivosti opazujete Julijske Alpe z mogočnim Triglavom v središču.

Postojte in se razglejte ter za srečo, preden se spustite nazaj v dolino, pozvonite v zvoniku cerkve, ki stoji pred vami.

DSCN4001 (2).JPG

Če se boste do nje povzpeli na lažji način, boste iz Trnja do vrha potrebovali približno eno uro, zaradi končnega vzpona pa se boste vendarle nadihali tudi svežega gozdnega zraka. Morda se boste ob vrnitvi v dolino podali še v Park vojaške zgodovine v Pivki, ki je nastal in se širi na območju tamkajšnjih starih vojašnic in ki na ogled ponuja preštevilne zanimive eksponate, ter prinaša obiskovalcem vpogled tako v narodno, kot v svetovno vojaško zgodovino.

V tamkajšnji kantini si lahko privoščite pravi vojaški obrok s pridihom lokalne kulinarike. Ali se po pohodu in ogledu naravno zgodovinskih zanimivosti okrepčajte v katerih od gostišč v Pivki oziroma njeni okolici. Ponudba je pestra in nedvomno boste našli takšno, s katero boste na prijeten način zaključili zanimiv izlet.

Izletniške točke vam razkriva Mateja Florjančič
Foto: Mateja Florjančič

oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)