Marjeta Grošelj: Nisem podjetnica, temveč kreativka

Marjeta Grošelj, ki letos praznuje 50 let ustvarjanja torbic, pravi, da vse njene kreacije izhajajo iz nje. » S kančkom drznosti. Takšna sem namreč tudi jaz.«

21.5.2016 ob 6:40

01_groselj.jpg

Le kdo ne pozna Marjete Grošelj, k s svojimi torbicami še vedno močno zaznamuje slovensko modno industrijo? Te so njena ljubezen že pol stoletja, karierni jubilej pa bo obeležila jutri, ko bo v sklopu Mercedes Benz Fashion Week Ljubljana predstavila razstavo 50 let ustvarjalnih presežkov Marjete Grošelj. »Ob vseh letih oblikovanja izdelovanja torbic, lahko rečem, da je zame največji uspeh ta, da lahko še danes ustvarjam in pri tem uživam,« nam je povedala Marjeta Grošelj. »Če najdeš pravi poklic, potem v življenju ne delaš, ampak uživaš. In da sem to dosegla, se mi zdi izjemno pomembno,« pravi.

V petdesetih letih ustvarjanja je spoznala ogromno, prav ona je doživela vse spremembe, ki jih je modna industrija prestala. »Sedaj smo obdani z ogromno informacijami in dobrinami. Včasih tega ni bilo, kar nas je sililo k drugačni iznajdljivosti. Iz materiala, ki smo ga dobili, smo morali narediti nekaj novega. Hkrati smo morali biti učitelji in narekovalci trendov,« pojasnjuje oblikovalka in poudarja, da se je res nekoliko nagibala k trendom, a je vedno prevladoval njen prepoznavni slog. »Za katerega se mi zdi, da mu sledim še danes.«

02_groselj.jpg

Čas ni pomemben, pomembna je popolnost

Njena trgovina od samega začetka stoji na Tavčarjevi ulici v Ljubljani. Na ulici, kjer se je zamenjalo že precej ponudnikov, tudi slovenske mode. A vrata s kljuko v prepoznani obliki črke G ostajajo, trgovina, v kateri diši po usnju, pa je vedno polna torbic, med katerimi se je težko odločiti za najlepšo. Za dolgoletni obstoj na tržišču Marjeta Grošelj zasluge pripisuje celovitemu pristopu, ki individualno obravnava vsakogar, inovativnemu oblikovanju, ki podpira unikatnost, in vrhunskim materialom ter izdelavi. »Če si modni ustvarjalci želimo izstopati, moramo danes konkurirati z najbolj prestižnimi znamkami. Vsak mora najti svoje razlikovalne prednosti in pri tem vztrajati,« pravi Grošljeva. Njene so ekskluzivnost, unikatni modeli, inovativnost v dizajnu ter perfekcionizem v materialih in izdelavi. Nikoli ni štela narejenih torbic, zato niti sama ne ve, koliko jih letno naredi. »Sem kreativka, ne podjetnica. Ne štejem, koliko torbic naredim. Osredotočam se na ustvarjalni del. Tudi ne morem reči, koliko časa vzame ena torbica, saj to sploh ni pomembno. Pomembno je, da je končni izdelek popoln.«

Marjeta_Groselj_.jpg

Vedno drznejša?

V 50 letih ustvarjanja torbic je Marjeta Grošelj zadovoljila številne okuse, zadnja leta pa še posebej tiste, ki cenijo ekstravaganco, saj so njene torbice vedno bolj izstopajoče. »Do tega so me v določeni meri pripeljale izkušnje in posledično večja suverenost. Predvsem pa se trudim strankam ponuditi nekaj, kar ne morejo dobiti nikjer drugje. Moje stranke si lahko privoščijo marsikaj, a najbolj cenijo unikatnost. Tudi sama ne prenesem uniformiranosti in zato ustvarjam kose, ki so posebni. Ter zato tudi opaženi,« zaključi oblikovalka, za katero se zdi, da sta ji bili prefinjenost in modna ozaveščenost položeni v zibelko. Temu pritrdi tudi sama.

Avtorica: Daša Mavrič
Foto: fotografije Marjete Grošelj so osebni arhiv, fotografije torbic pa je posnel David Lotrič

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)