Prvi dan Ljubljanskega tedna mode zaznamovali krzno in jajca

Hotel Slon so zavzeli manekenke, manekeni, unikatne kreacije in znani Slovenci. Pa ne pozabimo na jajca!

19.9.2016 ob 7:35

3_LJFW_september2016_MIROMISLJEN_Foto_by_Jure_Makovec_JM16_6568.JPG

V prestolnici se je začel Ljubljanski teden mode, svoje kreacije so predstavila prva imena domačega oblikovanja, v prvih vrstah ob modni brvi pa smo tudi tokrat ujeli znane obraze domače scene. Ljubljano je zajela modna evforija, v kateri bodo na svoj račun prišli privrženci domačega oblikovanja, ki prisega na ročna dela in unikatnost in ne podpira masovne proizvodnje.

Teden mode je s kolekcijo Urbani Nomadi odprlo združenje oblikovalcev ZOOFA. Trgovina na ljubljanskem Bregu združuje slovenske oblikovalce s področja mode in uporabne umetnosti, ki pa so se tokrat združili še za jesensko edicijo LJFW. Sodeč po bučnem aplavzu, ki so ga poželi med revijo, je kolekcija več kot očitno navdušila obiskovalce, pogledate pa si jo lahko že v spodnji galeriji.

Z modo proti neenakosti žensk

V drugem sklopu modnih revij se je prva predstavila mlada oblikovalka Tina Gorkič, ki je letos nanizala že kar nekaj uspehov. Aprila je prejela študentsko nagrado za najboljšo zaključno kolekcijo na ljubljanskem tednu mode, junija pa so jo izbrali v krog finalistov za modno nagrado Mittelmoda, ki so jo podelili 7. septembra v Milanu.

Na LJFW se je predstavila s kolekcijo Aisha, ki v ospredje postavlja afriške ženske ter njihove vsakdanje bitke za enakopravnost med spoloma. Kako pa je z enakopravnostjo spolov v modnem svetu? "Mislim, da smo v Sloveniji ženske v modi prišle kar v ospredje," pravi mlada oblikovalka, ki jo v prihodnosti sicer vleče bolj v tekstilno oblikovanje. "Vidim se v tekstilnem studiu, kjer se dela pletenine, tiska vzorce ... Bolj to, kot pa oblikovanje oblačil," je za Mično zaupala Tina Gorkič.

V kolekciji je združila kup različnih barv, vzorcev in tekstur, njen najljubši kos Aishe je črno-oranžna obleka, ki je spredaj prepletena s prejami, največ dela pa je zahtevala jakna, ki smo jo videli na predzadnjem izhodu.

Kdo ima največ jajc? Miro Mišljen.

Miro Mišljen se je predstavil s kolekcijo Ljubezni Vincenta Van Gogha. Navdih nove kolekcije so torej ženske, ki umetniku niso izpolnile hrepenečega srca, v oblikovanje pa je dodal še lastnosti slikarjevih platen. "Kolekcija je zelo slikarska, kot je slikarjevo delo ekspresionistično," pravi Mišljen.

Oblikovalec slovi po tem, da na modno brv vsakič pošlje kakšno presenečenje in nič drugače ni bilo tokrat. Njegove manekenke so (poleg kreacij) na glavah nosile kartone kokošjih jajc, na srečo pa so dekleta svoje delo opravila brez spodrsljajev in so jajca ostala cela.

Kakšen izziv je pri vsaki kolekciji najti nekaj, kar bo presenetilo? "Pravzaprav niti ne iščem načinov, kako šokirati, jaz le izhajam iz sebe, iz svoje estetike in navdiha. To, kar ste danes videli, to sem jaz, tako jaz razmišljam," pravi Mišljen.

In od kod so se vzela jajca? "Kolekcijo so navdihnile ljubezni Van Gogha in on je oboževal podeželje. Jajca mi predstavljajo sinonim za podeželje, pričarajo to atmosfero. Hkrati pa so sporočilo, da je podeželje povsod okoli nas, tudi družba okoli nas je podeželjska. Tudi če se lepo oblečemo, smo v sebi podeželjski," sklene Mišljen.

Krzno vedno bolj priljubljeno tudi med mladimi

Drugi del kolekcije Mix & Match krznarstva Eber, ki temelji na konceptu krpanke (patchwork), je letos predstavila Mateja Štimac, četrta generacija družine Eber. Vodstvo družinskega podjetja s stoletno tradicijo ni mačji kašelj, a Mateji je bilo oblikovanje praktično položeno v zibelko.

"Podjetje sem prevzela z nekaj strahu, ali bom lahko izpolnila pričakovanja, ki so jih pred menoj zgradile tri generacije. Pritisk je bil prisoten, a vlogo sem prevzela z velikim veseljem, to me žene naprej," pravi simpatična oblikovalka, ki sta ji v kolekciji najbolj všeč svetlo modra jakna, v kateri je po modni brvi zakorakala prva manekenka in zadnji nekoliko vojaški kos.

Pri krznu pa ne moremo mimo vprašanja o nasprotnikih teh modnih kosov. Se z njimi v zadnjih letih srečujejo več ali manj kot v preteklosti? "Vedno več mladih kupcev imamo, kar nas je kar malo presenetilo, saj so pred leti krzno nosile bolj starejše generacije. A krzno se vrača, od dodatkov na torbicah, brezrokavnikov, jaknic in plaščev ... Ljudje so ugotovili, da je krzno enako kot usnjena jakna ali usnjeni čevlji, podloženi z ovčko. Poleg tega, glede na to, kako onesnažujemo svoj planet, krzno ostaja ekološko, se v naravi razgradi, pa tudi nosimo ga dlje od umetnih materialov," pojasni oblikovalka.

Avtor: Maja Fister

Foto: Jure Makovec


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)